REFLEXIÓN
DO MÓDULO 3
MARÍA JOSÉ PRADO BERMÙDEZ
O
módulo III: marco intrumental, descríbenos as técnicas
que debemos utilizar para axudarlle o demandante de emprego a que mellore a sua
empregabilidade de forma motivada para alcanzar o seu obxetivo que é, a procura de emprego.
Planificar un itinerario
profesional, axudanos a tomar decisións cara o noso desenvolvemento e, para
comprometernos có traballo que desenvolvemos.
É moi importante planificar
a busca de emprego, xa que eso permitiranos optimizar o esforzó e os recursos
para a consecución do noso obxetivo.
Axudar os demandantes a
enfrentarse a unha entrevista de traballo, informalos do autoemprego, xunto có coñecemento das ferramentas
informáticas, etc.
No
tema 11: Resalta o papel do técnico, non tan só como meramente
informador senon coma unha persoa que
está acompañando e asesorando, para que
atopen emprego, e poidan mellorar a sua empregabilidade, independentemente do
colectivo o que pertenezcan.
Falanos o tema de utilizar
os tres modelos de intervención o didáctico, de asesoramento e o centrado en recursos, podendo funcionar de
maneira flexible e tamen complementaria.
Todo isto basado nos
principios de individualización, flexibilidade e desenvolmento/busca de
autonomía, desenvolvendo os seus recursos, habilidades e competencias.
Os itinerarios deben ser
sempre realizables, e que adquiran o compromiso dende o primer día.
Tema
12: Amosanos o esquema para a elaboración dun itinerario
de inserción laboral, coas distintas fases, con propostas de control de
actividades acordadas entre ambas partes, o seguimento, e por último o peche,
que pode ser porque atopa traballo, porque vai a facer formación,ou por outras causas,etc.
Tema
13: Neste
tema estudamos a entrevista de orientación, o perfil profesional, a adecuación do candidato para determinados
postos, e as técnicas que se poden utilizar para acadar con éxito un posto de
traballo.
Dependendo de quen teñamos
diante usaremos un tipo de entrevista ou outra.
Valoraremos e
transmiteremoslle que non só é
importante os coñecementos e a experiencia, senos tamen a actitude,
motivación, disponibilidade, etc.
O Orientador/a, debe de ter
unha actitude positiva, próxima, e dentro dun contexto de profesionalidade.
Tema
14: Debemos
conocer ben os postos de traballo, facendo unha ánalise dos mesmos, conocer os
perfis, funcións e tarefas que hai que facer e condicións laborais.
Tamen importante as
competencias (habilidades e actitudes que nos permiten o exercicio da
actividade profesional).
O saber (competencias técnicas).
Saber facer (habilidades e
competencias metodoloxicas)
Saber ser (actitudes e
competencias participativas)
Saber estar (competencias
sociais).
E sobre todo o aprendizaxe é
un elemento importante no desenvolmento
das competencias.
Tema
15: Falanos
de orientar os usuarios sobre as técnicas da busca activa de emprego, para elo
temos que conocer o mercado, as ferramentas e as técnicas máis utilizadas,
autocandidaturas, a internet,etc.
Todalas técnicas e
ferramentas existentes deben darse a
coñecer os usuarios para que se familiaricen con elas, adquiran habilidades e
fagan busca activa de emprego.
As técnicas de busca como currículum e carta de presentación, entrevistas,
diferentes probas, dinamicas de grupos, redes de contactos,etc, deben de
coñecelas e despois cada un pon en práctica a que mellor lle parezca.
Tema 16: Outra forma de busca de
emprego é o autoemprego, cando a persoa quere traballar para ela mesma de forma
directa, para iso e preciso facer un plan de empresa, que é un documento que
identifica e analiza unha oportunidade de negocio, examina a viabilidade
técnica, económica e financieira do mismo para acadar un proxecto empresarial
concreto.
É unha ferramenta imprescindible cando se quere por en marcha un proxecto.
Asi crea o seu propio posto de traballo, facendo un plan ou proxecto de
empresa,utilizando o seu esforzo e capital para xerar traballo, baixo o
epígrafe de autónomo, tamen se poden meter as creacións de novas empresas coma
pymes, franquicias, etc.
No hay comentarios:
Publicar un comentario